Opwaardering zachtfruit bij Wilderhof

INNOVATIE – Zachtfruit wint de laatste jaren enorm aan populariteit. Aardbeien, bramen en frambozen die niet van het gewenste formaat, gekwetst of vervormd zijn, vinden hun weg echter niet naar de rekken van de supermarkt. En dit terwijl deze vruchten qua smaak niet moeten onderdoen voor het premiumfruit.

Daarom bracht Wilderhof drie producten op de markt om het imperfecte fruit op te waarderen en het zelf op een vernieuwende manier bij de klant te brengen. Zo ging bedrijfsleider Eric mee op een ‘Food Innovation Academy On Tour’ van het Innovatiesteunpunt naar het Engelse Kent, een inspirerende reis van één dag met een bus voorzien van de nodige vergaderaccommodatie.

Tijdens de reis worden met verschillende experts/designers adviesgesprekken gehouden, zodat de reistijd optimaal benut kan worden om je eigen ideeën vorm te geven. Vervolgens is Wilderhof in het Interregproject ‘Food from Food’ gestapt om zo samen met het ILVO, HAS Hogeschool, pcfruit, Flanders’Food en het Innovatiesteunpunt uitwerking te geven aan diverse brainstormsessies. Er werd ondersteuning gegeven bij marktonderzoek, productontwikkeling, design en marketing.

Vanuit hun zero waste-beleid, biedt Wilderhof nu onder het merk ‘Bes’t’ afgeleide producten aan van enkel het imperfecte fruit. Vandaag bestaat het gamma uit BOOST’hie (100% bessensap in een handige verpakking), Wilderstroop van bramen of frambozen en in het oogstseizoen is er ook Jammie!fruit. Dit laatste is snel fruit om je eigen bereidingen te maken zoals confituur, smoothies of om te bewaren in de diepvries voor later gebruik.

Bron: Boer&Tuinder,  weekblad nr.5 (30/01/2020)


Schrijf een bericht

Berichten moeten goedgekeurd worden vooraleer deze gepubliceerd worden.